Be Good - Do Good - Think Good - Feeeeel Good..

Be Good - Do Good - Think Good - Feeeeel Good.. Dan kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan akhirat itu sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Tidakkan kamu mengerti?" -[6:32]

Tuesday 1 July 2014

2 Ramadhan 1435H / 30 Jun 2014

Aku tahu aku lambat update. Hari ni tulis perkara semalam so tarikh dalam tajuk ni lewat 1 hari dari tarikh posting. Aku masih di opis & aku kena taip cepat2 sbb nak balik buka posa kat rumah.

Cerita semalam:
- Bulan posa patutnya aku blh gunakan waktu rehat tengah hari unt berehat secukupnya. Tapi semalam kerja tak habis2 memaksa aku sambung keja smpi pkl 7:30pm gara2 monitor system yg baru released hari Jumaat lepas (technically & officially start yesterday 8am). Masih dalam stabilization mode & aku terpaksa stay back to resolve all issues as fast as possible & kena send report sblm aku kluar opis. Bukan aku sorang tapi berteman 2 IT dari India (Pravin & Sri) + 2 Local Chinese IT. Depa ni blk pkl 8 kot kalu tak silap. Tapi tak pa la depa ni bukan posa pon.

7:45 aku smpi kat rumah & tros basuh kaki tangan & muka & dok bersila ngadap juadah berbuka.
Alhamdulillah knyg walopon aku makan tak bnyk.

Smlm ngantuk awal & aku terlelap awal so tak pegi tarawih lagi... nampak sgt aku ni lemah huhuhu.. rugi besar..

Pagi tadi dgr loceng jam pkl 4am.. gerak wife aku. Aku igt dia dh bangun tapi sama2 terlelap smula. sedar2 dh dkt pkl 5am.. lagi skali kalu bgn msk sadin & prangat ikan smlm. Nasib baik ada lauk belen smlm & nasi pun dh masak siap.

Hari ni aku smpi opis awai & mcm smlm gak. sebok sesebok seboknyaaa.. tak smpt nak break. break pun time solat saja. Tapi hari ni ok sikit dari smlm sbb seter awai walopon ada bugs dlm program tu & aku terpaksa buat secara manual. Apa2 pun syukur aku smpt siapkan awai sikit berbanding smlm. Maka ada lah jugak ruang untuk aku mengetuk keyboard ni.
Sekian unt hari ni.

Selamat berbuka :)

No comments:

Post a Comment