Be Good - Do Good - Think Good - Feeeeel Good..

Be Good - Do Good - Think Good - Feeeeel Good.. Dan kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan akhirat itu sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Tidakkan kamu mengerti?" -[6:32]

Monday 13 August 2012

halal & berkat

Aku sbnrnya nk crita tentang sekuriti kat tempat aku bekerja skrg ni. Setiap kali aku pegi kerja naik moto aku pasti terserampak dgn pak guard sedang meronda mengecheck setiap moto & pastikan berkunci & tak mudah unt dicuri. Kerap jugak la pak guard ni terjumpa kunci yg tertgantung kat moto. Hmmm.. adat manusia kadang2 cuai / lalai.
Kadang² aku rasa mcm pak guard kat kilang lagi lurus berbanding dgn PBT. Perangai orang pulak aku tgk, kalu kat dlm kawasan kilang ni ambooiii bukan main ikut peraturan. Traffic light merah berenti, tmpt tak bleh parking mmg sentiasa kosong tak ada yg berani park keta, kalu speed limit 30 km/j mmg tak lebih.. slow jer. Sbb apa? Sbb sekuriti dok tengok. Sbb kalu salah parking nanti keta kena tampal dgn kertas amaran yg mmg susah nk ditanggalkan. Sbb setiap kenderaan yg melakukan kesalahan traffic akan di hebahkan siap dgn gambar. Padan muka orang² yg tak reti² nk hormat undang² padahal undang² tu adalah untuk keselamatan & keselesaan semua pengguna.
Apa² pun aku tabik springgg kat pak guard yg sanggup berpanas & sanggup check satu persatu kenderaan (keta & moto) demi menjaga keselamatan, keamanan & keselesan.
Terima kasih "pak guard".

No comments:

Post a Comment