mola2 skali.. aku jatuh hati kat honda stream.. tapi memandangkan bajet aku ciput & kemungkinan besar di luar kemampuan aku, maka aku padamkan dr wish list aku.
next... Mitsubishi AirTrex.. mmg cantik.. tapi 2nd hand.. aku bekenan & 2 kali pegi merisek. Kali pertama aku tak smpt belek keseluruhan keta tu. Kali kedua ( 3mggu lps) aku singgah kat kedai tu lagi & check btol2... kat luar mmg cantik.. tak pernah eksiden.. tapi kat enjin ada sikit karat & kat dalam lak belemoih... nmpk sgt tuan dia tk jaga kat dlm... dgn wiring yg berserabut... dgn rasa kaciwa aku tinggalkan kedai tu & skali lagi terkeluar dr wish list aku.
next... aku gi tgk EXORA lak.. perrghh.. mmg menawan hati beb... dgn ruang yg luas & bnyk improvements. Mmbr aku siap tempah & dh kluar pon keta dia.
Aku?.. tunggu dulu lah..
Knp?... enjin 1.6 mcm tk best.. igt nak tunggu turbo kluaq baru nk ambik..
Mggu lepas aku singgah kat KIA showroom.. skali pandang.. dua kali pandang.. & aku pandang berkali-kali lagi... cantik jugak CHERY EASTAR ni.. siap test drive. Dia puny apower mcm kureng sikit.. tapi small da matter.. Alternator Booster bleh tolong (kalu tk silap aku harga dia lbh krg RM 450 kot)... Even F1 use the KERS system to give additional electrical boost. So augmenting electrics work...
Engine type Inline-4, DOHC, 16V
Displacement (cc) 1971
Max. Power (kW/rpm) 100/5750
Max. Torque (Nm/rpm) 180/4400
Bore/Stroke (mm) 83.5 x 90.0
Compression Ratio 10
Transmission 4 A/T
Fuel Petrol
Fuel Tank (litre) 62
Fuel Delivery System EMI
WheelBase (mm) 2800
Overall Length (mm) 4662
Overall Width (mm) 1820
Overall Height (mm) 1590
Front Track (mm) 1550
Rear Track (mm) 1550
Min. Turning Radius (m) 6
Kerb Weight (kg) 1505
Ground Clearance (mm) 125
Steering Engine Speed Variable Rate Power Assistance
Front Suspension MacPherson Strut
Rear Suspension Multi-Link
Front Brakes Vent Disc
Rear Brakes Solid Disc
Std. Tyre Size 205/55 R16
Std. Wheel Size 16" alloys
isk.... rasa mcm dh jatuh hati nih..
No comments:
Post a Comment