Be Good - Do Good - Think Good - Feeeeel Good..

Be Good - Do Good - Think Good - Feeeeel Good.. Dan kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan akhirat itu sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Tidakkan kamu mengerti?" -[6:32]

Wednesday 28 November 2012

are we ready???

Ready for what?

Ungu said:

Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…
Andai ku tahu…. Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

Paklang Bidin (58 thn) menghembuskan nafas terakhir di hospital Taiping pada hari Ahad 25 Nov 2012 setelah gagal bertarung di wad ICU selama 4 hari. Ringkasan nota doktor mengatakan "multiple organ failure".

Ngah Kaq (75 thn) meninggal di hospital Sg Petani pada hari Isnin 26 Nov 2012. Aku tak ingat apa yg doktor tulis.

Yg pasti sudah tertulis ajal mereka pada hari tersebut. Pemergian mereka yg terdahulu adalah peringatan untuk kita yg masih menunggu giliran yg entah bila akan tiba. Setiap saat yg berlalu menjadikan kita lebih muda. Muda dari segi umur yg semakin hari semakin dekat dengan kematian.

Mari bersama kita sedekahkan Al-Fatihah kpd mereka yg telah pergi.

Husin Bedol, sahabat di logistic dept menderita tumor otak & sedang dirawat di hospital Pantai, Bayan Baru, Penang. Pembedahan telah selamat dijalankan & menunjukkan perkembangan positif. Doktor meramalkan jika dia mampu bercakap semula, kemungkinan dia tidak dapat berjalan. Kalau dia dapat berjalan, kemugkinan dia tidak dapat bercakap dengan sempurna. namun itu hanyalah ramalan manusia yg bergelar doktor. Allah jua yg menentukan segalanya.
Mari bersama kita do'akan semoga sdra Husin cepat sembuh sebaik mungkin.

Esok lusa tiada jaminan untuk kita. Adakah kita bersedia?

No comments:

Post a Comment